Harikalar Diyarı Bhutan’a Yeniden Yolculuk-Gedu-Thimphu

Harikalar Diyarı Bhutan’a Yeniden Yolculuk-Gedu-Thimphu |  görsel 13
Harikalar Diyarı Bhutan’a Yeniden Yolculuk-Gedu-Thimphu |  görsel 14
Harikalar Diyarı Bhutan’a Yeniden Yolculuk-Gedu-Thimphu |  görsel 15

Yapmış olduğumuz yurt dışı gezilerde pek çok ülkeyi çok ama çok beğenmişizdir. Ancak hiçbirisine de yeniden gidelim dememişizdir. Çünkü biliriz ki gezilecek pek çok yer var ama para az , zaman az… Kaynakları idareli kullanmak lazım. Bununla birlikte Bhutan, “gidilen bir ülkeye, bir daha gitmeme” yönündeki yaklaşımımızı değiştiren tek ülke oldu. 2011 Yılında daha kısa süre ile de olsa gittiğimiz Bhutan’a ,2012  tekrar gittik. Yine en baştan söyleyeyim; İyi ki de gitmişiz. Bhutan’lı rehberimiz Sonam biz yemeklerimizi yerken sınırdaki evrak işlerimizi halletti. Vizelerimizi çok önceden aldık ve buradaki acentemiz olan Vajra Guru Spiritual Tours (http://www.bhutanspiritual.com/) bu belgeleri bize yollamıştı. Bu belgede hangi bölgeleri gezeceğimiz de yazıyordu. Bu bölgelere girdikçe yetkililerden onay almanız gerekiyor. Sınırdaki formaliteleri ve akşam yemeği işimizi hallettikten sonra konaklama yağacağımız yer olan Gedu kasabasına doğru yola düştük. Program yapılırken aslında öğle saatleri yani 14:00 civarı Bhutan sınırında işimizi halletmiş olup, buradan doğrudan doğruya Thimphu’ya devam edecektik. Hindistan’daki festival dolayısı ile Toy Train aktivitesi son güne kalınca bizde sınıra ancak 16:30 gibi vardık. Bunu tura birkaç hafta kalınca öngörünce, Thimphu’ya doğru olan 6 saatlik yolculuğu, gecenin o kör karanlığında göze alamadık. Bana kalsa biz yola devam ediyorduk ancak ertesi yolları görünce iyi ki devam etmemişsiz dedim. Gedu sınırdan itibaren 2 saatlik mesafede olan bir yerleşim yeri ve burada kalacağımız yer Gedu Üniversitesinin misafirhanesi. Burasının ne halde olduğu konusunda tur şirketinin de bir bilgisi yoktu. Bhutan’a gitmeden önce orayı araştırtmasını söylemiştim. Tur sahibi bay Karma... Devamı

Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-Darjeeling-

Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-Darjeeling- |  görsel 12
Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-Darjeeling- |  görsel 13
Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-Darjeeling- |  görsel 14

Kuzey Hindistan’da, Batı Bengal-Sikkim Bölgeleri gezimizin son gününe uyandık. Bu rahat oteli çok arayacağız. Son kez erkenden fotoğraf avına çıktım. Bahçeden baktığımda, dün öğle sonrasından akşama kadar alışveriş çılgınlığı yaşadığımız Darjeeling Meydanına komşu olduğumuzu fark ettim. Yüzyirmi bin nüfuslu Darjeeling şehrinin bu ana meydanı boş sayılır. Sonra dikkatimi bahçede bulunan ağaçlara verdim. Ağaçların dallarındaki oynamaları fark ettim ve sonrada ağaç tepelerinde maymunları gördüm. Onlar beni, ben onları merakla izlemeye başladım. Bahçeye girip, sağda solda yiyecek araştırmasına daldılar. Benim deklanşördeki parmaklarda çalışmaya başladı tabii ki. Bu arada grubun diğer üyeleri uyanmışlar ve kahvaltıya doğru yönelmişler. Bugün Kurban bayramının ilk günü. Hemen odaya dönüp, odamda bulunan ve Türkiye’den gelme lokumu alıp, ben de kahvaltı için otel restoranına yöneldim. Lokumlar arkadaşlarla bayramlaşmak için. Yadellerde gezi arkadaşlarımla bir güzel bayramlaştık ve lokumlarımızı yedik. Otelin diğer müşterileri de lokumdan sebeplendiler. Onlarla bile bayramlaştık.. Kahvaltı sonrası valizleri araçlarımıza yükleyip uzun yolculuğumuz için teker döndürecekken, otelin direktörü yanımızda bitiverdi. Bizimle vedalaşmaya gelmişti, bayan Elizabeth.. Haydi! Bir daha arabalardan indik, hem vedalaştık ve hem de bayramlaştık. Lokumları gören bayan Elizabeth’in gözleri faltaşı gibi oldu; “Turkish Delight” dediği anda bizim lokumların kalanı için adres belli olmuştu.. Helal olsun size lokumlar bayan Elizabeth J. Clarke.. Bize kaldığımız sürece iyi baktınız.. Ve sonunda heyecanla beklediğimiz an geldi! Toy Train ile yaklaşık bir saat sürecek olan yolculuğumuz için Darjeeli... Devamı

Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-Darjeeling

Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-Darjeeling  |  görsel 16
Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-Darjeeling  |  görsel 17
Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-Darjeeling  |  görsel 18

Bugün çok heyecanlıyız. Neden derseniz; 8586 metreyi bulan zirvesi ile dünyanın en yüksek 3. Dağı olma unvanını elinde tutan Kangchenjunga Dağını en güzel görebileceğimiz yere, Tiger Hill’e çıkacağız. Bu dağ en güzel görüntüyü sabahın çok erken saatlerinde verdiğinden, sabahın kör karanlığında yola çıkmamız gerekti. Saat 04:00’de araçlarımıza tam kadro bindik. Bu saatte ancak turistler olur diye düşünsem de ne kadar yanıldığımı Tiger Hill’e çıkınca anladım. Tiger Hill’e, kaldığımız otel olan Windamere Hotel’den varış süremiz yaklaşık yarım saat. Aracımızı çok erken terk etmek zorunda kaldık. Tepeye kadar da neredyse 20-30 dakika yürüdük. Aslında Hintli rehber bana daha araçta iken “Orası çok kalabalık olur. Oradan güneş doğumu güzel olur. Ama Kangchenjunga için daha iyi bir yer var. Oraya gidebiliriz ama güneş doğumunu göremezsiniz.” demişti. Ben de her kaynakta “Tiger Hill’den dağı ve güneş doğumunu mutlaka izleyin” yazılarını okuduğumdan, rehbere “Cık! Haydi bakalım Tiger Hill’e gidiyoruz” demiştim. Bunun üzerine bir yanda ayaz, bir yanda kör karanlık ve bir yanda da açlık çekerek vardık. Vardık ama milleti yarıp da güzel fotoğraf alabileceğimiz bir noktaya ulaşmak ne mümkün! Etraf Hintli turist kaynıyor ve “Bana yol açın! Taa Türkiye’den geldim..” deme şansım yok. Ya gün doğumu izlenecek ya da Kangchenjunga Dağına güneşin ilk ışıklarının düşmesi ile oluşan kızıllık görülecek. Ben tercihimi ikinciden yana yaptım. Yaklaşık bir saatlik bir beklemenin ardından günün ilk ışıkları gözüktü. Bu arada daha da kalabalık olunca, fotoğraf çekmek pek mümkün olmayacak bir hale ge... Devamı

Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-Gangtok-Dar

Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-Gangtok-Dar |  görsel 19
Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-Gangtok-Dar |  görsel 20
Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-Gangtok-Dar |  görsel 21

Sabah yine erkenden elimde fotoğraf makinemle, karelere hapsedebileceğim güzellik peşine düştüm. Otelimiz tepede bir yerde ve çok güzel bir manzaraya sahip. Bu nedenle dışarıya bile çıkmadan bahçeden aldığım manzara fotoğrafları ile yetindim. Gangtok, Sikkim eyaletinin başkenti. “Gangtok” kelimesi Tibetçeden gelmekte ve “Yamaç” anlamındaymış. 80000 Civarında nüfusa sahip olup yerli Sikkim halkı ve ataları Tibet ve Nepalli olan insanların bir arada yaşadığı kozmopolit bir şehir. Şehri çevreleyen tepeler doyumsuz manzaralar veriyor. Dünyanın en yüksek 3. Dağı olan Kanchenjunga’ya ait güzel manzaraları şehrin yükseğinde kalan Enchey Manastırı ve Ganesh Tok’dan görmeyi umuyoruz. Tabii hava açık olursa. Kahvaltı sonrası arabalarımıza atladık ve şehirden 7 km uzaklıkta Ganesh Tok denen bir tepeye doğru yola çıktık. Ganesh Tok’un en önemli özelliği şehrin en güzel panoramasını alabileceğiniz tepe olması. Aslında bir de Hanuman Tok diye bir tepe daha var ama oraya gitmedik. Durga Puja Festivali nedeni ile ertesi gün Darjeeling Hayvanat Bahçesi kapalı olacağından, bugünden akşama doğru Darjeeling’e gidip, Hayvanat Bahçesini gezmek ve Kızıl Panda ile Bengal Kaplanını görmek istiyoruz. Bu nedenle ayrı bir istikamette olan diğer tepeye gitmedik. Ganesh, Hinduizm de çok sevilen bir Tanrı. Şiva ve Parvati'nin ilk doğan oğludur. Bilgiyi ve hikmeti temsil eder. Karmanın efendisi olan Ganeşh kişinin yaşamında karşılaşacağı olayları kontrol edebilir, bu nedenle Hindular bütün özel isteklerini Ganeşa'ya iletebiliyorlar. Ganesha; göbekli, sarı veya kırmızı, dört kollu ve fil başlı tasvir edilir. Ayrınca bu tasvirlerde çoğunlukla ya bir fareye biner ya da yanında bir fare vardır. Ganesh Tok daki Tapınak çok kü&ccedi... Devamı

Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-Kalimpong 2

Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-Kalimpong 2 |  görsel 18
Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-Kalimpong 2 |  görsel 19
Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-Kalimpong 2 |  görsel 20

Gece, her gezinin ilk gecesi gibi uyanma ve tekrar uyumaya çalışma ile geçti. Gün ışır ışımaz ilk işim acele ile giyinip sokaklara çıkmak oldu. Gruptan bir arkadaş da benim gibi otelin bahçesinde elinde fotoğraf makinesi ile dolaşıp duruyordu. İki erkenci, Kalimpong sokaklarına vurduk kendimizi.. Kalimpong sokakları hakkında izlenimlerimizi vermeden önce Kalimpong hakkında genel bir bilgi verelim; Kalimpong, Batı Bengal’de Aşağı Himalayalarda kurulu bir kent. Bu şehrin en önemli özelliği İngiliz Kolonyal döneminde kurulmuş olan eğitim kurumları ve Orkide çiftlikleri dahil, çiçek yetiştiriciliği yapılması. Çin’in Tibet’i işgali öncesi, Tibet ve Hindistan arasındaki ticari ilişkilerin sağlandığı bir merkezmiş. Kalimpong, Teesta nehrini yukardan gören dağ sırtlarına kurulmuş bir şehir. Özellikle Nepallıların ağırlıklı olarak yerleştikleri bir şehir olma özelliği de var. Şehrin neredeyse tamamında Budizm inancı egemenmiş. Kalimpong İsminin kaynağı konusunda iki söylence var; Tibetçe Kral’ın başkanlarının (Kalon)  kalesi (pong) anlamını taşıdığı bir söylence.. Diğer söylence de bölgenin yerel halkı Lepcha’ların  dilinde yaz spor oyunlarının oynandığı yerlerden hareketle “oynadığımız dağ sırtları” anlamındaki Kalimpong kelimesinden veya “Toplantı Tepesi” anlamındaki Kalenpung kelimesinden ileri geldiğini söylüyor. Burası 19. Yüzyıl ortalarına kadar Sikkim ve Bhutan Krallıklarınca yönetilmiş. 1835’ lerden sonra ise İngilizler piyasaya çıkıyor ve İngiliz Doğu Hindistan Şirketi bölgede söz sahibi oluyor. Bir süre sonra da bölge Darjeeling sınırlarına katılıyor. Bölgenin iklimi nedeniyle İngilizler burayı sayfiye yeri olarak kullanmışlar. Bölgeye sonradan gelen Reverend J.A. Graham gibi İskoçlar ... Devamı

Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-1. Gün

Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-1. Gün |  görsel 10
Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-1. Gün |  görsel 11
Himalayaların Gölgesinde; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi-1. Gün |  görsel 12

Batı Bengal-Sikkim Bölgesi Hindistan’ın Kuzey Doğusunda Nepal ve Bhutan arasına sokulmuş bir kara parçasıdır. Darjeeling Batı Bengal eyaletinin bir şehri iken, Sikkim ise Başkenti Gangtok olan bir başka eyalet. Amacımız Hindistan da olan ama klasik Hindistan görüntüsüne sahip olmayan doğa harikası bu bölgeleri gezmek. Hindistan’ın bu uzak köşesi son zamanların yıldızı parlayan gezi noktalarından bir tanesi oldu. Bu bölgeye gelen yerli turist sayısı yılda milyona ulaşırken, yabancı turist sayısı çok fazla değil. Her yer yemyeşil ve Himalaya tepelerinden gelen türkuaz renkli sularla çevrili. Tabii bunlar başlangıçta sadece teorisi olan bilgiler. Hindistanın bu bölgesine gidiş, bizim için de yeni olacak.         Aylar süren yazışmalar sonucu Hindistan’dan bir firmayı seçmeyi başardık. Firma Nature Beyond adlı bir firma ( http://www.naturebeyond.co.in/ ). Bu firmadan Pallab adlı birisi ile yine uzunca süren yazışmalar sonunda ortaya çıkan programımızı uygulamak için 14 gezgin İstanbul Atatürk Havalimanında buluştuk. Hedefimiz THY ile Delhi’ye uçup, buradan Hindistan SpiceJet Airways e ait bir iç hat uçuşu ile Batı Bengal’in Bagdogra adlı küçük bir yerleşim yerine ulaşmak.  Aslında ilk programımızda Darjeeling’e gidilmesine karar vermiştik. Ancak istediğimiz otellerde, istediğimiz tarihlerde yer bulamayınca ufak bir değişiklik yaptık ve önce Batı Bengal eyaletinin bir başka şehri olan Kalimpong’u, sonra da Sikkim eyaletinin Gangtok adlı şehrini gezmeye karar verdik. Gezinin son iki günü ise Darjeeling şehrinde geçireceğiz. Oradan Phuentsholing şehrine doğru araçlarla giderek Bhutan’a geçmeyi düşünüyoruz. Hindistan’ın bu bölgesini &o... Devamı

Himalayaların Gölgesindeki Hindistan; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi

2012-11-06 00:54:00
Himalayaların Gölgesindeki Hindistan; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi |  görsel 1
Himalayaların Gölgesindeki Hindistan; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi |  görsel 2
Himalayaların Gölgesindeki Hindistan; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi |  görsel 3
Himalayaların Gölgesindeki Hindistan; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi |  görsel 4
Himalayaların Gölgesindeki Hindistan; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi |  görsel 5
Himalayaların Gölgesindeki Hindistan; Batı Bengal-Sikkim Bölgesi |  görsel 6

Selam olsun benim Sanal Gezgin dostlarıma.. Zaman bulduk, para denkleştirdik ve sıkı gezgin dostları gezi için bir araya getirdik. Sonrasında Hindistan’ın Kuzeyinde Darjeeling-Sikkim bölgeleri ile Bhutan’ın iç kısımlarını 20 Ekim-04 Kasım tarihleri arasında gezdik. Hey, hey gidi hey hey! Ne geziydi ama! Bugün iş hayatıma, yaşam gerçeğime geri döndüğümde fark ettim ki aklımın ve ruhumun bir kısmı hala Bhutan’daydı. Eminim ki benim gibi, geziyi birlikte gerçekleştirdiğim arkadaşlarım da aynı duygulara sahiplerdi. Ben gezi sonralarını iple çekerim. Bir an evvel siz dostlara gezi anılarımı anlatmak, fotoğraflarımı paylaşmak isterim. Beğeni kaygım da yoktur hani! İstemeyen zaten okumak zorunda da değildir. Sonuçta bu yazılar bana aittir ve bana dairdir. Bana yazılmış anılardır.  Ama okuyup, o bölgeye gezisini yapacak olan insanlara gereken ipucunu verebilmişsem de mutlu olurum.   Bu gezimi siz “Sanal Gezgin” arkadaşlarıma iki kısımda anlatacağım. Önce Darjeeling-Sikkim Bölgesi yani Kuzey Hindistan’ı, sonrasında ise Bhutan’ı anlatacağım. Beraber gezeceğiz sizlerle. Ben tekrar geziyi yaşarken, sizler ister planlarınızı yapın, isterseniz de gelin benimle birlikte oraları gezin.. Evet, sevgili  Sanal Dostlarım.. Buyrun bakalım yeni bir gezi yazısı; Mümkünse her gece, gün ve gün Batı Bengal-Sikkim bölgesi.. Gezekalın.. Dr Ümit Kuru 06.11.2012 Saat 00:37   ... Devamı